Hier vind je alle blogs op gebied van vastgoed en onze inspiratiesessies

a.s.r. real estate, Blauwhoed en BetonBallon werken samen aan nieuw beleggingsproduct

Projectontwikkelaar Blauwhoed, innovatie start up BetonBallon en vastgoed vermogensbeheerdera.s.r. real estate hebben op 6 juni op de Provada de intentieverklaring getekend voor verdere samenwerking aan een nieuw beleggingsproduct van ARQ.

ARQ. Paraboolwoningen voor middeldure huursector

Vorig jaar op de Provada lanceerden Blauwhoed en BetonBallon de innovatieve en duurzame paraboolwoning al onder de naam XO Living. Toen nog uitsluitend bedoeld als tweekapper of vrijstaande woning voor de kopersmarkt. Inmiddels is de naam gewijzigd naar ARQ. en zijn ook verkenningen gestart om de paraboolwoningen in de rij en als appartementen te ontwikkelen. Hiermee is de paraboolwoning ook interessant voor beleggers.

Robbert van Dijk, fund director ASR Dutch Core Residential Fund: "Wij zijn altijd op zoek naar innovatieve producten om onze portefeuille aan te vullen. ARQ. is een goed voorbeeld van hoe innovatie, kwaliteit, duurzaamheid en betaalbaarheid samen kunnen gaan."

Bijzondere woonbeleving dankzij unieke bouwtechniek

De ARQ. woningen bieden bewoners een geheel eigen woonbeleving, dankzij de bijzondere paraboolvorm. De parabolische vormen maken elke ruimte in het huis karakteristiek. De paraboolvorm is daarnaast dusdanig sterk, dat er in principe geen draagmuren meer nodig zijn binnenin de woning. Dit geeft bewoners veel vrijheid bij de inrichting van hun ideale huis.

De parabolische vorm ontstaat doordat de woningen worden gebouwd met behulp van een ballon waarover beton wordt gespoten. De herbruikbare ballon wordt na uitharding weer verwijderd, waardoor een gewelfde constructie ontstaat.

Meer informatie: www.arqliving.nl

Onderschrift: Robbert van Dijk, fund director ASR Dutch Core Residential Fund,Phillip Smits, algemeen directeur Blauwhoed en Bas en Stan Uyland, directeuren BetonBallon, zetten hun handtekening onder de intentieverklaring om de ARQ. paraboolwoningen ook voor de beleggingsmarkt te ontwikkelen.

Over Blauwhoed

Blauwhoed richt zich als marktmakende ontwikkelaar op de (her)ontwikkeling, verkoop en realisatie van woningen en commercieel vastgoed. We ontwikkelen onze projecten in co-creatie: we betrekken onze klanten vroegtijdig in het proces. We zijn in diverse plaatsen in Nederland actief met projecten, nieuwe eigen concepten en initiatieven. www.blauwhoed.nl

Over BetonBallon

BetonBallon Projecten houdt zich bezig met het ontwerpen en realiseren van gewelfde constructies door middel van de BetonBallon Methodiek.  Deze duurzame methodiek van BetonBallon maakt het mogelijk om sterke organisch vormgegeven constructies, snel en betaalbaar te realiseren. De methodiek is toepasbaar voor de woning-, recreatie-, infra- & utiliteitsbouw.

Over ASR Dutch Core Residential Fund

Het ASR Dutch Core Residential Fund is het woningfonds van a.s.r. real estate. Het fonds heeft een gespreide woningportefeuille met een waarde van circa € 1,2 miljard. Het belegt in huurwoningen in de vrije sector, voornamelijk in de Randstad. De beoogde participanten zijn institutionele beleggers met een lange beleggingshorizon.

Over a.s.r. real estate

a.s.r. real estate beheert en investeert als vastgoedvermogensbeheerder namens haar opdrachtgevers al meer dan 125 jaar in woningen, winkels, kantoren en agrarische grond. Voor professionele beleggers beheert zij 4 Nederlandse vastgoedfondsen en individueel vermogensbeheermandaten voor (inter)nationaal vastgoed. a.s.r. real estate richt zich op de waardeontwikkeling van vastgoed op de lange termijn en is onderdeel  van a.s.r., één van de grootste verzekeraars van Nederland.