De Covid-19 uitbraak en de daarbij behorende beperkingen zorgen ervoor dat een groot gedeelte van Nederland plat ligt tot juni. Fysieke evenementen kunnen niet doorgaan, winkels en kantoorpanden zijn gesloten en Nederlanders werken massaal vanuit huis. Ons dagelijks leven is compleet veranderd, en dit heeft ook gevolgen voor de bouw- en vastgoedsector. Techbedrijven UC360, AREA OF PEOPLE, Dapple, iWell, ParkBee, realtech, Autodesk, S1MONE en R8tech bieden diensten aan om deze periode door te komen. #samentegencorona.

 

UC360 biedt VR tool aan met 35% korting

Het Coronavirus dwingt ons om nog beter op afstand te communiceren. UC360 zet zijn VR ervaring in om gebouwen in 360 graden in beeld te krijgen. Een uitkomst wanneer men op afstand zich moet laten informeren en op afstand zich moet oriënteren hoe een dergelijk pand er van binnen uitziet. Speciaal voor deze bizarre tijden neemt UC360 een deel van de kosten voor eigen rekening waardoor UC360 35% onder de normale prijs offreert. VR360 is in combinatie met hun unieke VR robot een fantastisch middel om vastgoed juist in beeld te brengen.

Voorbeeld:

 

ParkBee-parkeerplekken gratis beschikbaar voor medisch personeel

Als ParkBee kunnen we niet veel betekenen in deze tijden, maar we steunen wel graag het personeel in de zorg dat nu enorm belangrijk werk verricht. Daarom stellen we gratis ParkBee-parkeerplekken beschikbaar voor deze helden. Via onderstaand formulier is het mogelijk om jezelf te registreren, wij zorgen dat er €100,- parkeertegoed op je kenteken wordt toegevoegd.

Bedankt voor je inzet, op deze manier steken wij je een hart onder de riem.

Ga naar https://parkbee.com/nl/hartonderderiem/ voor meer info.

 

 

Dapple biedt data analyse service nu ook separaat aan

Bij Dapple zijn we gewend om out-of-the-box te denken, en dan is het best lastig als je nu inside-the-box moet blijven. Dus vroegen wij ons inside-the-box af: hoe gaan we er nu voor zorgen dat niet alleen wij, maar ook andere ondernemers/organisaties deze tijd goed doorkomen?

Veel bedrijven hebben natuurlijk hun medewerkers, soms halsoverkop, naar huis moeten sturen. Met het gevolg dat hun vastgoed (lees kantoorpand, bedrijfshal etc.) opeens voor een groot deel leeg is komen te staan. Je dienstverlening staat misschien zelfs wel even on-hold, maar je bedrijfskosten lopen wel gewoon door. En dat kan flink oplopen. Bij Dapple kunnen we je jammer genoeg niet helpen met het uitvoeren van je dienstverlening. Waar we je wel mee kunnen helpen is gelijk besparen op je bedrijfskosten.

Normaal gesproken neem je een abonnement bij ons af voor volledige toegang tot ons Dapple platform. Dit platform is ontwikkeld als toegankelijke tool die alle aspecten van gebouwbeheer kan verbinden. Door de integratie met BIM, assetmanagement, IoT én finance hebben we een oplossing gecreëerd die verder gaat dan de huidige datasystemen.

Maar in de huidige situatie waarin we ons allemaal bevinden, zit je niet te wachten op het vastzitten aan een abonnement. Dus, wat hebben we gedaan? We hebben ervoor gezorgd dat wij onze data analyse service nu ook separaat kunnen aanbieden. De rekenmodellen die in het Dapple platform zitten functioneren nu ook standalone en kunnen voor meerdere analyses worden ingezet. Hierdoor kan jij direct kosten reduceren die bijvoorbeeld betrekking hebben op: Exploitatie-, Servicekosten-, Onderhoud-/beheerkosten-, Bedrijfsvoering- of Onderhoudsrapportage.

Het enige wat je hoeft te doen is onze data-set invullen (inside-the-box dus), wij maken de analyse voor je en laten je direct zien welke besparingen je kunt doen op je bedrijfs- en exploitatiekosten. Oh, en dit kan wel oplopen tot 30%. In deze tijd extra welkom dachten wij!

Ga voor meer informatie naar www.dapple.eu.

 

Autodesk lanceert nieuwe programma’s en resources om klanten te helpen in moeilijke tijd

As Autodesk continues to keep close watch on the impact COVID-19 is having on our industry, we’re mindful of the challenges our customers are facing to keep their employees safe, connected and productive – and their businesses up and running – during this challenging time.

This week, we deployed several new programs and resources intended to help customers better meet these challenges.

Extended Access Program for Cloud Collaboration Products
One of the biggest obstacles our customers face involves adapting to an environment in which more teams and more people are working remotely or from home, creating an increased need to collaborate and stay connected.

To help address this challenge, we’ve launched a new Extended Access Program for several of our flagship cloud collaboration products. Customers can now get free, temporary access to BIM 360 Docs, BIM 360 Design, Fusion 360, Fusion Team, AutoCAD Web, AutoCAD Mobile, and Shotgun – all for commercial use. This program is available to both new customers, as well as existing customers who need to quickly expand use of these products to accommodate teams working remotely. Customers can take advantage of the Extended Access Program until May 31, 2020. And we will continue to evaluate a potential expansion of this program as the needs of our customers warrant.

To learn more about the Extended Access Program, get additional details on individual product programs, and find links to sign up, please visit our Extended Access Program page.

Service Levels & Capacity
Currently, the impact of COVID-19 is not adversely affecting our customer support & service levels, our service & system uptime, or our global R&D efforts. We are continuing to actively monitor the performance of our services and increasing server capacity to accommodate increased use and project hosting.

COVID-19 Resource Center
We recently created the COVID-19 Autodesk Resource Center – a central hub for a number of valuable customer resources including recommendations on how to get the most out of Autodesk software, useful information for getting started and remaining productive while working remotely, advice from experts across our community, and more.

We encourage you to bookmark this Resource Center, as we will continue to update it with new resources and updates as they become available.

Autodesk – and our more than 10,000 global employees – remain committed to supporting our customers as we navigate the challenges brought about by COVID-19. We wish you well. We’re here to help.

The Autodesk Team

 

S1MONE helpt jouw klantcontactcentrum gratis en contactloos

S1MONE helpt jouw klantcontactcentrum (KCC) graag GRATIS door het aantal contactmomenten van medewerkers te verlagen en het coronavirus minder kans te geven. Werk je bij een woningcorporatie, vastgoed- of facilitair bedrijf? Bekijk hier onze video waarin een woning als voorbeeld is genomen: www.s1monegroup.com. S1MONE is een communicatietool die reparatieverzoeken efficiënt afhandelt. De voordelen: – KCC-medewerkers hoeven niet in één ruimte te zitten, maar aan hun eigen keukentafel. – Omgevingsgeluid van huisgenoten is minder storend, omdat de huurder het reparatieverzoek digitaal indient (foto’s en omschrijving). Telefoongesprekken zijn verleden tijd. – Je kunt snel schakelen, omdat alle betrokkenen (huurder, beheerder, reparatiebedrijf en monteur) digitaal met elkaar in contact staan via chat. – Overbodige bezoeken van monteurs dring je terug dankzij een compleet reparatieverzoek. – Soms is het zelfs mogelijk om je huurder op afstand te helpen, dus zonder bezoek! Houd je huurders én je medewerkers tevreden nu het achter de schermen anders loopt dan je gewend bent. Zolang je handen tekort komt helpen wij je GRATIS. Neem contact met ons op via 085-0027791 of info@s1monegroup.com. Wij denken met je mee en helpen je graag.

Ga voor meer informatie naar www.s1monegroup.com.

 

Realtech biedt online verkoop tool Maklr. tijdelijk gratis aan

De overheid heeft sterke maatregelen aangekondigd voor alle evenementen die gaan plaatsvinden. Veel start verkoop momenten zullen moeten worden gecanceld en het aantal contactmomenten in het verkoopproces moeten geminimaliseerd worden. Wij dragen graag ons steentje bij om de verkoopprocessen niet tot een stop te laten komen door onze tool Maklr. tijdelijk gratis aan te bieden. Maklr. digitaliseert het volledige verkoopproces waardoor geen enkel project vertraging op hoeft te lopen. Ga naar www.real-tech.nl/onze-diensten/verkoop, laat je gegevens achter en realtech maakt een video belafspraak met je. Bellen kan ook naar 085 130 74 82 of mail naar .

 

iWell zoomt op 2 april in webinar in op duurzame energieopslag

Wij versnellen de energietransitie en bouwen vandaag aan de energievoorziening van morgen. Samen maken we de wereld mooier. Duurzamer, schoner en groener. Met Cube, onze slimme batterij, zetten wij vandaag al stappen op weg naar een mooiere wereld. Wij krijgen vaak de vraag of opslag kan bijdragen aan het verduurzamen van vastgoed. Wat zijn zinvolle toepassingen, in financiële zin, maar ook in termen van CO2-besparingen en duurzaamheid? In deze blog beschrijven we de vijf stappen om te komen tot zinvolle duurzame toepassingen voor opslag in de bebouwde omgeving. Tijdens onze webinar van 2 april zoomen we dieper in op deze stappen.

Klik HIER voor meer informatie en aanmelden van de webinar van iWell.

 

AREA OF PEOPLE: Vastgoedeigenaren, pak de handschoen op!

De vastgoedsector voorziet in een primaire levensbehoefte van mensen. De kans is aanzienlijk dat er meer publieke functies gaan sluiten en een groot deel van de Nederlandse bevolking ook op langere termijn binnen moet blijven. Sinds de lancering van AREA of PEOPLE in 2018 is onze missie onveranderd gebleven: zelforganiserende micro-dorpen bouwen waarin bewoners elkaar makkelijk kunnen vinden en helpen. Hiervoor zetten wij onze community-app en community coaches in. Wij roepen eigenaren van woongebouwen op om contact met ons op te nemen. Samen kunnen we nu impact maken!

Community engagement en zelfredzaamheid topprioriteit

In het afgelopen jaar zagen we dat gemiddeld 55% van de bewoners dagelijks actief is op ons platform. Sinds de corona uitbraak in Nederland is dat met 25% toegenomen. Dit wijst op de grote behoefte onder bewoners om zoveel mogelijk zelfredzaam te zijn. We zien nu al dat bewoners roulatieschema’s maken om liftknoppen en ingangen hygiënisch schoon te houden. Dagelijks ondersteunen onze community coaches bewoners om samen tot oplossingen te komen. Daarnaast zien we ook sociale initiatieven ontstaan, zoals bewoners die aanbieden voor elkaar te koken en dit als take-out aanbieden. Maar ook bewoners die al in quarantaine zijn lopen tegen unieke problemen aan: zo had een nieuwe bewoner in quarantine nog geen wifi en kon zij via de community snel toegang krijgen tot het netwerk van een andere bewoner.

Door onderbezetting en gezondheidsrisico’s die gepaard gaan met het bezoeken van bewoners zal het gebouwbeheer de komende periode onder druk komen te staan. We zien nu allerlei vragen onder bewoners ontstaan zoals: “Hoe zit het met ons ventilatiesysteem, is dat niet infectiegevoelig?” en “Hoe houden we ons gebouw extra schoon?”. Dan heb je een basis nodig onder bewoners van zelforganisatie, maar ook een communicatiekanaal vanuit eigenaren en beheerders om efficiënt te kunnen reageren op wat speelt. Via ons platform kun je een gebied, gebouw, groep of persoon met een druk op de knop bereiken, snel en efficiënt.

Oproep aan alle vastgoedeigenaren

De rol van de woonomgeving verandert de komende maanden drastisch en wordt misschien wel definitief anders ingevuld. Dus aan alle vastgoedeigenaren: voorzie je bewoners, van jong tot oud, van een goede sociale infrastructuur om samen verder te komen. Wij hebben vanuit AREA of PEOPLE extra faciliteiten beschikbaar gesteld om ons platform tijdelijk zeer laagdrempelig toegankelijk te maken.

Neem contact op met Joan of Gijs.

 

R8tech zorgt ervoor dat leegstaande gebouwen niet onnodig energie verbruiken

Voor ons van R8tech is het mooie dat we onze Digital Operator in veel gevallen op afstand kunnen integreren met het gebouwbeheersysteem van de klant. Alle informatie die we hiervoor nodig hebben heeft de klant meestal al digitaal. We kunnen dus snel aan de slag en op korte termijn de operationele kosten (energie) naar beneden brengen. Je zult versteld staan hoeveel klimaatinstallaties op dit moment gewoon door draaien terwijl het pand dicht is. Daarnaast kunnen we voor shopping malls ook snel reageren als er bijvoorbeeld een winkel zijn deuren tijdelijk sluit. Ook voor die (kantoor) panden die gewoon open blijven zorgen we ervoor dat de klimaatinstallaties geoptimaliseerd worden en er zodoende energie bespaard wordt en comfort klachten verminderen. (business as usual voor ons). Bij ons geen grote investeringen vooraf, alleen een fixed fee per maand en eventueel op basis van shared savings, bij grotere gebouwen. Dus met name de remote integration in combinatie met de reductie van operationele kosten is op dit moment erg interessant! 

Meer informatie over R8tech:

Sebastiaan Jager, Area Manager Netherlands
R8 Technologies
+31 640946096
Sebastiaan.jager@r8tech.io
r8tech.io

Share This