Maar liefst 24 PropTech & ConTech experts uit ons ledenbestand hebben ons geholpen de belangrijkste Trends voor 2020 voor de bouw- en vastgoedsector op papier te krijgen. Één ding is zeker: 2020 zal het jaar worden waarin bedrijven meer (moeten) gaan inzetten op innovatie, tech en data. We staan voor grote maatschappelijke opgaves. Écht innovatief ben je dan ook als je als onderneming in 2020 de kanteling durft te maken van geld verdienen naar impact maken. In dit artikel geven we het woord aan Daan van der Veen, Head of Leads & Marketing bij Merin.
“Wij zien dat de man of vrouw die vandaag een besluit neemt over de huisvesting, niet dezelfde persoon is als 10 jaar geleden. Een nieuwe generatie komt aan het roer en dat is een generatie die gewend is snel beslissingen te nemen, gebaseerd op online informatie, gemak en transparantie. Wat ons betreft een heel belangrijke ontwikkeling voor 2020. In onze portefeuille zien wij dat inmiddels ruim één derde van de nieuwe huurders bij ons terecht komt via online lead sources. Goede online marketing is daarbij essentieel. Niet alleen het aantal huurdeals hierin neemt toe, maar ook de grootte van deze deals zien we flink toenemen. De data die we hierover aan de achterkant vangen en analyseren, geeft ons de kans de customer journey van deze nieuwe klanten nog beter te begrijpen. Daar goed op inspelen met je beschikbare werkplekken is key.”
Daan van der Veen, Head of Leads & Marketing bij Merin
*Deze voorspelling is eerder gepubliceerd door Vastgoedmarkt.