Tussen 30 juni en 2 juli vindt Real Estate Futureproof (REF) plaats, een innovatieve online beurs waar vastgoedprofessionals virtueel samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe projecten te promoten. Grote vastgoedpartijen partneren met REF, waardoor ze de mogelijkheid krijgen om een keynote te geven, een virtuele beursstand te huren en rondetafelsessies te organiseren. Deze keer geven we aan het woord aan onze partner Yardi, vertegenwoordigd door Richard Gerritsen, Regional Director European Sales.
Wat was voor jou de belangrijkste reden om mee te doen aan de online beurs Real Estate Futureproof?
Er waren meerdere redenen. Het zit in de genen van Yardi om nieuwe initiatieven uit te proberen en partners hierin te ondersteunen. Ik heb persoonlijk ook veel passie voor innovatie en het uitproberen en ondersteunen van nieuwe dingen.
Om er toch voor te zorgen dat vastgoed professionals elkaar kunnen ontmoeten in tijden van een lockdown is de virtuele beurs Real Estate Futureproof in het leven geroepen. De allereerste online beurs van de wereld specifiek voor vastgoed. Wat vind je van dit initiatief?
Ik kan mij herinneren dat ik even goed moest nadenken wat ik van het Real Estate Futureproof initiatief vond, maar was al snel heel enthousiast. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de eerste editie in april slechts een begin is van een compleet nieuwe manier van interactie tussen Proptech organisaties en hun potentiële klanten.
Tijdens de eerste editie op 16 april 2020 deden jullie ook mee. Kun je wat meer vertellen over wat jullie hebben georganiseerd en wat dit jullie heeft gebracht?
Ik heb heel veel positieve reacties gekregen op de Yardi keynote en de rondetafelsessies; er was veel positieve energie. Daarnaast heb ik er ook een aantal leermomenten aan overgehouden. Zoals bijvoorbeeld hoe traffic te generen naar een online stand. Dat gaat anders dan op een fysieke beurs. Dat gaan wij tijdens de volgende editie anders aanpakken.
Zou een virtuele beurs zoals Real Estate Futureproof wat jou betreft een terugkomend iets moeten zijn? En hoe zie je de toegevoegde waarde in combinatie met de offline beurzen en events? Is het mooi voor ernaast of een perfect alternatief voor een fysieke beurs?
Hier kan ik kort over zijn, absoluut! Ik verwacht dat de interesse in fysieke beurzen, en dan met name de grote massale evenementen, zal gaan dalen. Het is tijdrovend en duur en is niet bepaald een voorbeeld van sustainable zaken doen. Virtuele beurzen kunnen korter en zijn daardoor efficiënter. Daardoor is het veel beter mogelijk om een kwalitatief goede content samen te stellen.
Hoe bereid jouw bedrijf zich voor op een online beurs?
Ik zie Yardi als een organisatie die constant probeert te leren en beter te worden. De voorbereiding, en met name het aantrekkelijk maken van een bezoek aan onze virtuele stand, is voor ons een aandachtspunt.
Leuk dat jullie op de volgende editie (30 juni – 2 juli) aanwezig zijn. Kan je alvast een sneak preview geven over wat jullie dan gaan doen?
Yardi gaat in ieder geval met interessante Roundtables komen. Wij willen een live interview doen met een van onze klanten. Daarnaast een of meerdere demonstraties van nieuwe concepten die wij gaan de komende periode in Europa gaan introduceren.
Richard Gerritsen, Regional Director European Sales bij Yardi Systems.